Zon, zee, strand, cocktails en HARD werken - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Jamie Rayson - WaarBenJij.nu Zon, zee, strand, cocktails en HARD werken - Reisverslag uit Castries, St. Lucia van Jamie Rayson - WaarBenJij.nu

Zon, zee, strand, cocktails en HARD werken

Blijf op de hoogte en volg Jamie

26 Februari 2013 | St. Lucia, Castries

Ik ben inmiddels al ruim anderhalve week op het prachtige eiland St. Lucia en ik heb nu al het gevoel dat ik hier al maanden ben. Ik zal maar gewoon even bij het begin beginnen…. Woensdag 13 februari was het zover.. na wat last-minute inpak drama (zo’n koffer is toch eigenlijk nooit groot genoeg als je zo lang weg gaat) stonden we dan eindelijk op schiphol, klaar om ons avontuur te gaan beginnen. Na innig afscheid van papa, edith en mats zijn we de paspoort controle doorgegaan en op naar t vliegtuig! Aangezien vliegen niet mn sterkste kant is was ik daar waarschijnlijk nog wel het meest zenuwachtig over, maar uiteindelijk viel het gelukkig wel mee. Na een lange vlucht naar Atlanta moesten we daar overnachten. T hotel zat zo ongeveer naast het vliegveld maar de shuttle bus deed er toch ruim een half uur over om er te komen, zo groot is dat vliegveld dus... Eenmaal in de hotelkamer zijn we maar snel gaan slapen, aangezien het voor ons gevoel al zo ongeveer 5 uur snachts was. De volgende dag waren we al helemaal klaar met dat gereis en wouden we maar gewoon zo snel mogelijk op St. Lucia zijn! Gelukkig duurde die vlucht “maar” 4 uur. Eenmaal uit het vliegtuig werden we meteen met de hittegolf geconfronteerd, het is hier dus gewoon iedere dag rond de 25 graden. En dat terwijl je weggaat uit een land waar het gemiddeld 2 graden is geweest de afgelopen tijd. Na de paspoortcontrole en de douane kwamen we bij de uitgang, waar Sandals blijkbaar gewoon een hele eigen lounge heeft waar alle gasten verwelkomd worden! Dus ook wij mochten daar even plaats nemen en kregen meteen een flesje water aangeboden :). Al snel werd duidelijk dat de jongens naar Sandals Grande gestuurd werden, en Milou en ik naar Sandals La Toc (allebei een beetje noordwesten van het eiland). Toen we daar eenmaal aankwamen was alles behoorlijk overwhelming. Het resort is echt onwijs groot! We werden meteen naar ons huisje gebracht waar al 3 andere interns woonden. Milou en ik hebben allebei een eigen kamer, tegenover elkaar en we delen de badkamer met zn 2en, dus prima te doen! Het scheelt al een hoop dat we allebei die eigen kamer hebben! Het huis zelf is niet heel groot, maar groot genoeg om met zn 5en te wonen. Er is gewoon een ruime keuken, een terrasje en een woonkamergedeelte, waar de tv nu eindelijk ook werkt! In ons huis wonen 2 chineese meisjes die we eigenlijk nooit zien, tenzij ze noedels aan het koken zijn, en nog een nederlandse jongen wiens vriendin hier ook stage loopt, alleen woont zij in het andere huis (officieel gezien). Dus wel leuk dat we mede dutchies hebben waar we het ook nog eens goed mee kunnen vinden :) In het andere huis wonen 2 russische meisjes, 3 zweedse meisjes en een zweedse jongen die ook allemaal erg aardig zijn. Toen we eenmaal een beetje gesettled waren in onze kamers mochten we in de staff cantine gaan eten... Laten we t er op houden dat we daar behoorlijk aan moesten wennen. Het eten is eigenlijk altijd hetzelfde; rijst met vettige kip en wat groente/salade, hoewel het de laatste dagen er wel op vooruit is gegaan met vis en burgers :) toen we aankwamen werd ons verteld dat we maandag pas hoefden te beginnen, de dagen daarvoor zouden we een rondleiding over het resort krijgen, een meeting bij moeten wonen voor alle interns en alvast geintroduceerd worden bij de department waar we gingen werken. Uiteindelijk is alleen de meeting doorgegaan. Na die meeting zijn we meteen met een paar anderen meegegaan naar de hoofdstad Castries om een lokale simkaart aan te schaffen en een bank account te openen. Je zou verwachten dat de hoofdstad toch ook wel het meeste te bieden zou hebben wat gezelligheid en restaurantjes e.d. betreft maar niets is minder waar. Het enige wat je er kan vinden zijn heel veel winkeltjes en alles staat er maar een beetje vervallen bij. Het word ook erg afgeraden om daar savonds te zijn wanneer het donker is want dat is dus gewoon niet veilig. De volgende dag besloten Milou en ik dat we toch echt ff lekker naar het strand wouden om ook eindelijk ons eerste cocktailtje te drinken! Dus na even wat te hebben rondgevraagd zijn we naar Rodney Bay gegaan, de place to be hier. Daar heerlijk de hele dag op het strand gelegen en van de zon genoten, lekker gelunched en onze eerste cocktails gedronken! Toen we tegen het eind van de middag thuis kwamen, besloten de andere nederlanders om ook naar Rodney Bay te gaan om uit te gaan, dus gingen we weer gezellig mee! Wat muziek betreft lopen ze hier echt zwaar achter, maar we hadden wel een erg leuke avond gehad! Volgende dag maar weer lekker naar hetzelfde strand gegaan waar we de interns van het andere hotel hebben ontmoet en savonds in de haven heerlijk pizza gegeten met 2 jongens die hier ook stage lopen maar dan bij een ander hotel. De volgende dag was het dan eindelijk zover; onze eerste werkdag! Aangezien ik geen introductie had gehad, was het een beetje awkward binnenkomen, aangezien de department volgens mij niet eens wist dat ik er zou moeten zijn... Toen ik binnenkwam was het echt complete chaos. Er stonden zo ongeveer 40 man bij het kantoor vanwege de briefing en iedereen was naar elkaar aan het schreeuwen. Ik dacht nog even, oh dit zal vast zijn omdat t nu zo druk is... maar zo gaat het dus gewoon altijd. Even voor degene die het niet weten; ik zit in de housekeeping department. Na een nogal hectisch begin valt het me tot nu toe alleszins mee. Ik heb nog praktisch geen kamers schoon hoeven te maken :) alleen bij 1 kamer mee moeten kijken. Daarnaast ben ik eigenlijk de hele tijd op kantoor en help ik met formuliertjes invullen, linnen sorteren en voorbereiden voor alle room attendants, telefoontjes beantwoorden en dat is het zo ongeveer. Ook al klinkt dit misschien niet zo boeiend, het is toch wel erg vermoeiend en hard werken. Aangezien we dus nog helemaal geen tour van het resort gehad hadden wist ik totaal niet waar iedereen het de hele tijd over had als ze naar een kamer gingen, en welke secties er allemaal zijn etc. Maar gelukkig is mijn night supervisor zo lief geweest om me zo ongeveer iedere avond dat ik dienst met hem had een kleine tour over het resort te geven, telkens weer een ander deel. Het resort is echt absurd groot. Dus so far so good... Het enige (grote) minpunt is zo ongeveer de organizatie hier. Dat is gewoon 1 grote chaos. Om maar een voorbeeld te noemen, mijn rooster veranderd nogal vaak. Nouja, dat is zo ongeveer de understatement of the year. Mijn rooster is de afgelopen 4 dagen al 5x veranderd. Gister maakte ze het zelfs zo mooi dat ik van 9 – 5 moest werken, en om half 3 zeiden ze ineens ja ga maar naar huis en kom om 6 uur terug om Billy (de nightsupervisor) te helpen (tot 11!!). Gister ben ik er ook achter gekomen waarom ze me geen vast rooster willen geven; ik hoor namelijk eigenlijk met een heel ander persoon te werken maar die is momenteel in Antigua. Dus als die terug is weten ze niet wat zij met me wil gaan doen en dan heeft een rooster dus geen zin. Dus nu leef ik eigenlijk letterlijk van dag tot dag, wachtend wat mn rooster voor de volgende dag zal zijn. Naast dat kleine detail gaat het allemaal wel goed hier. Het weer is prachtig, de cocktails zijn lekker en goedkoop, iedereen is super aardig en het werk word steeds gezelliger. In het begin waren de meeste room attedants nogal afstandelijk en afwachtend, arrogant, uit de hoogte, ongeinteresseerd...noem t maar op; maar nu ik ze steeds vaker zie worden ze allemaal steeds aardiger en vinden ze het zelfs jammer als ik niet met ze samen werk :) goede vooruitgang dus! Nu ik zo ongeveer aan het eind van mn verhaal ben merk ik alweer dat ik dit verhaal misschien toch wat eerder had moeten posten... dan was het misschien iets korter geweest haha. Maarrrr ik zal zeker proberen om gewoon vaker te gaan schrijven ;)
Voor foto's en wat regelmatigere updates moeten jullie maar lekker op mn facebook kijken!

tot snel! xxxx

  • 27 Februari 2013 - 00:40

    Edith:

    Hee leukie,
    Leuk om nu een uitgebreid verslag over alles te lezen:) ik verwacht wel wat vaker zo een uitgebreid verhaal. En ik moet nog steeds je adres hebben.
    Ben erg trots op je schattie! Geniet er nog maar flink van!
    xx

  • 27 Februari 2013 - 09:24

    Nina Linkers:

    Klinkt heel vet allemaal! Ben benieuwd naar je volgende verhaal.

  • 27 Februari 2013 - 09:52

    Carola:

    James!
    Wauw kind wat gaaf dit! En wat een andere omgeving dan he. Ik vind dat je je er goed doorheen baant hoor als ik dat zo lees. Dat met die roosters zou mij namelijk mateloos irriteren.

    Geniet van je mooie tijd daar! Tot wanneer ben je er? Ik zit eigenlijk stiekem te denken aan een vluchtje naar St. Lucia! Haha.

    Succes, veel plezier en doe voorzichtig!!
    Kus uit het koude Nederland.

    Carola

  • 27 Februari 2013 - 10:17

    Carla:

    Klinkt allemaal super Jamie!!! Geniet er maar van, en vooral van t mooie weer! xxx

  • 28 Februari 2013 - 05:05

    Steve:

    Een leuke plek! Hoop dat ze wel straks weten wat ze met je moeten doen. Verzoek van hier is om het verslag in het engels ook te plaatsen! Je engels familie kan het niet lezen. Groetjes van een nog warmer plek (35 gr elke dag). xx

  • 03 Maart 2013 - 19:55

    Helma:

    Hoi Jamie. Leuk hoor zo'n uitgebreid verhaal, hoop dat er nog veel volgen. succes met werken en geniet maar veel van je vrije uren.

  • 08 Maart 2013 - 17:24

    Renée:

    Hey meis!
    Ziet er geweldig uit allemaal, ben best wel een beetje jaloers! Veel plezier daar en drink vooral een extra cocktailtje voor mij.. :) xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jamie

Actief sinds 21 April 2010
Verslag gelezen: 1281
Totaal aantal bezoekers 11313

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Stage St. Lucia!

07 Mei 2010 - 01 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: