Je suis désolée! - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Jamie Rayson - WaarBenJij.nu Je suis désolée! - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Jamie Rayson - WaarBenJij.nu

Je suis désolée!

Door: Jamie Rayson

Blijf op de hoogte en volg Jamie

22 Juli 2010 | Frankrijk, Biarritz

Hallo lieve mensen,

Jaja, ik leef nog hoor! Laat ik eerst maar eens beginnen met mn excuses aanbieden dat het zo ontzettend lang heeft geduurd. Ik merk alweer dat ik niet zo goed ben in dit soort dingen bijhouden. In de afgelopen maand is er natuurlijk een hele hoop gebeurd! Zo heb ik lekker veel bezoekjes gehad, drama op mn werk meegemaakt, 2 dagen kamergenootloos geweest en een nieuwe liefde gevonden!

Laat ik maar eens beginnen met de bezoekjes. Het eerste bezoek dat ik hier mocht ontvangen was van mijn vader. Dit is inmiddels alweer een maand geleden, dus toen was het op mn werk nog lekker rustig. Ik heb hem daarom ook een uitgebreide tour door het hotel gegeven, en uiteraard was hij erg onder de indruk. Wie dan ook niet he? Het was erg fijn om weer even een bekend gezicht te zien, en even niet in mijn kamer te hoeven slapen! De week dat hij hier was, heb ik namelijk lekker ouderwets bij hem op de camping gezeten. In de 2 dagen dat ik vrij was, hebben we erg veel van Biarritz gezien, en zijn we ook een dagje naar Spanje geweest! Dit hadden we vorig jaar ook al gedaan, maar het was toch weer erg leuk. Je bent meteen in een totaal andere wereld met heel veel tapas barretjes (mmm!), heel veel winkels en heel veel spanjaarden! We hebben ons dan ook prima vermaakt daar. Gelukkig viel het weer mee in Spanje, terwijl het in Biarritz regende. Na een paar dagen ging die regen gelukkig over in heel veel zonneschijn en hebben we nog heerlijk kunnen genieten van kaas & stokbrood op de camping. Daarnaast zijn we natuurlijk ook een aantal keren uit eten geweest, en vooral veel in Biarritz zelf rondgelopen. Toen mijn vader vertrok, kwam mijn moeder gelijk die dag alweer aan. Zij bleef maar 2 dagen, en allebei de dagen had ik vrij en was het heerlijk weer dus daar hebben we ook lekker van genoten! Dat hield vooral in, veel strand, veel terrasjes en heel veel zon! De paar dagen dat ze hier was, was Biarritz in het teken van feest. Het was namelijk het Festival de l’Océan, en daar hoorden ook allemaal leuke tentjes bij aan het strand (de caseta’s!) Vanaf 19.00 uur kon je daar naar toe en waren er allemaal lekkere eet en drink tentjes en vanaf een uurtje of 22.00 was het feest! Alle tafels aan de kant, muziek een beetje harder en dansen maar! Hier ben ik dan ook een paar keer heen geweest met een vriendin wat erg leuk was, en met mijn moeder heb ik er lekker tapas gegeten, wat ook erg lekker was!

Na de bezoekjes van mijn ouders had ik weer even rust en mocht ik weer lekker veel werken. Maar zoals ik al eerder zei, heb ik ook een nieuwe liefde gevonden! Hij is perfect, en we kunnen het heel goed met elkaar vinden; mijn nieuwe surfboard! Jaja, ik heb eindelijk een board gekocht! Ik ben er erg gelukkig mee en ben er al regelmatig mee in het water geweest :)

Een paar weken geleden kreeg ik mijn derde bezoekje, van Nina! Die kwam hier gezellig langs met haar vader en broer. De week bestond voornamelijk uit heel veel uit eten gaan, op het strand liggen, op het strand drinken en uitgaan. Toen ze hier waren was er natuurlijk ook de dramatische WK-Finale.. Helaas moest ik eerst tot 22.00 uur werken, maar daarna ben ik meteen in mn Bavaria dress naar de kroeg gerend waar zij dan al waren. Druk dat het was! En bijna allemaal oranje! Erg leuk dus. Helaas was het einde van de wedstrijd wat minder leuk en kwamen alle Spanjaarden in Biarritz tot leven. Voor hun ging het feest tot diep in de nacht door, maar wij zijn rond 12 uur toch maar richting ons huisje gegaan… Nina was hier ook met 14 Juli, de grote nationale feestdag hier! Voor deze avond zijn we lekker naar het strand gegaan met een flesje wijn, en volgens mij had heel Biarritz hetzelfde plan want het was druk! Om 8 uur was er eerst nog een surfwedstrijd, met 2 mensen tegelijk op een plank die dan kunstjes gingen doen enzo, was wel gaaf om te zien. En rond half 10 begonnen de concerten door de stad, een erg gezellig sfeertje dus :)
Om 11 uur was er vuurwerk bij het strand, wat aardig wat mooie beelden opleverde. Daarna dachten Nina en ik dat het feest wel los zou breken, maar het bleef akelig stil in de nachtclubs. Dus zijn we nog maar een poosje op het strand gebleven en niet te laat naar huis gegaan, aangezien ik de volgende dag gewoon weer om 8 uur moest werken! Helaas moest er ook aan deze heerlijke week weer een eind komen, dus nu ben ik weer helemaal alleen.

Nu zullen jullie vast wel nieuwsgierig zijn naar het drama op mn werk. Altijd leuk om te weten. Mijn vorige kamergenoot is dus zomaar ineens vertrokken en gestopt met dr stage. Ik werd afgelopen dinsdagochtend wakker, en toen stonden er 2 koffers in de kamer die druk ingepakt werden. Dag kamergenoot! Dit vond ik natuurlijk helemaal niet zo erg, aangezien ik het toch nooit echt goed met dr kon vinden. Maar toen ze eenmaal weg was vond ik het toch wel een beetje raar. Maargoed, welgeteld 2 dagen lang heb ik kunnen genieten van mijn alleen zijn op de kamer, want sinds vandaag heb ik alweer een nieuwe kamergenoot! Zij werkt ook bij de receptie, en is gelukkig een stuk aardiger dan de vorige. Ze had wat problemen in haar oude kamer en wou graag naar een andere kamer, en aangezien ik toch alleen zat, waarom niet dan he? Dus ik ben benieuwd hoe dat zal gaan lopen. Mijn oude kamergenoot is vertrokken vanwege problemen op het werk. Ze kon het al nooit met de baas vinden en blijkbaar had die haar van tips stelen beschuldigt, en gezegd dat ze niks goed kon doen. Toen heeft mijn kamergenoot haar ouders gebeld, die hebben vervolgens de directeur van het hotel gebeld, en daarnaast ook de school EN een advocaat! Beetje overdreven maatregelen maar goed. De school heeft tegen haar gezegd, kom maar terug en maak je stage hier af. Dus prima!

En inmiddels duurt het nog maar een paar dagen voordat Edith al langskomt! Daar kijk ik natuurlijk heel erg naar uit :) ! Dus als die langs is geweest zal ik wel weer een stukje plaatsen van al mijn wilde avonturen met ed!

Na dit erg lange verhaal ga ik lekker in bed liggen en mijn favoriete serie met franse ondertiteling kijken!

A Bientôt!

  • 22 Juli 2010 - 19:38

    Nina:

    aaaah waarom heb je de pikante details nou weggelaten

  • 22 Juli 2010 - 19:40

    Jamie Rayson:

    niet alles is voor iedereen geschikt he ;)

  • 22 Juli 2010 - 21:27

    Edith:

    oooooooooooooooooooooooh. nog even(L)

  • 22 Juli 2010 - 21:28

    -:

    leuk verslagje overigens. maarja. ik wist alles al..

  • 23 Juli 2010 - 12:23

    Carla:

    Leuk en spannend verhaal! Ben blij dat alles nog steeds goed bevalt. Geniet verder!

  • 23 Juli 2010 - 13:10

    Anita:

    woooooow, wat leuk om te horen!!
    en lekker veel bezoekjes zo tijdens het werken, leuk hoor!!!
    en wat een dramaqueen die oude huisgenoot van je!!!! goed dat ze weg is.. pff een advocaat..
    maar wel lekker aan 't werk dus...
    heb je je plekje daar gevonden??
    geniet ervan en blijf lekker spanje ontdekken!!!!
    liefs anita

  • 30 Juli 2010 - 10:40

    Steve:

    Leuk verhaal. En over anderhalf week ben ik er weer!! Ik kijk ernaar uit. Lange rit met een leuk vooruitzicht aan het eind. Tot gauw.xxx

  • 30 Juli 2010 - 10:40

    Steve:

    Leuk verhaal. En over anderhalf week ben ik er weer!! Ik kijk ernaar uit. Lange rit met een leuk vooruitzicht aan het eind. Tot gauw.xxx

  • 30 Juli 2010 - 10:40

    Steve:

    Leuk verhaal. En over anderhalf week ben ik er weer!! Ik kijk ernaar uit. Lange rit met een leuk vooruitzicht aan het eind. Tot gauw.xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Biarritz

Jamie

Actief sinds 21 April 2010
Verslag gelezen: 399
Totaal aantal bezoekers 11357

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Stage St. Lucia!

07 Mei 2010 - 01 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: