La première semaine... - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Jamie Rayson - WaarBenJij.nu La première semaine... - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Jamie Rayson - WaarBenJij.nu

La première semaine...

Door: Jamie Rayson

Blijf op de hoogte en volg Jamie

16 Mei 2010 | Frankrijk, Biarritz

Zo, ik zit hier inmiddels al ruim een week en het bevalt me allemaal nog steeds erg goed! Er is al een hoop gebeurd in die eerste week dus laat ik maar bij het begin beginnen. De reis. Zoals jullie weten ben ik met de trein hierheen gekomen. Nadat ik door mijn vader, Randy & Edith was uitgezwaaid ging ik eerst naar Parijs, daar zou ik over moeten stappen. De reis verliep prima, en toen kwam ik aan in Parijs. Met een hele zware koffer, een volle rugzak en een grote handtas. Niet heel handig want toen ik op het station liep kwam ik er al snel achter dat ze in Parijs niet echt roltrappen kennen. En ik moest nog helemaal naar de andere kant met de metro! Na zo’n 1000 trappen was ik dan eindelijk aan de andere kant van Parijs voor mijn overstap. Na een uur wachten vertrok mijn trein richting Biarritz! Na een erg lange zit (5 uur!) kwam ik om half 10 ’s avonds aan in Biarritz. En toen was het wachten op een taxi… Maar er waren meer kapers op de kust. Iedere taxi die er aan kwam werd meteen ingepikt door iemand anders! Uiteindelijk was ik nog alleen over samen met een andere Nederlander en besloten we om een taxi te delen. Rond 10 uur was ik eindelijk in het hotel waar ik de eerste paar nachten zou verblijven. Ingecheckt, en lekker het hele grote luxe hotelbed ingedoken! De kamer was perfect. Er stond een heel groot bed, een bureautje, 2 nachtkastjes, een gewone kast en een flatscreen tv aan de muur. Daar had ik wel 5 maanden willen blijven! Helaas kon dit natuurlijk niet, dus na 2 dagen de stad goed verkent te hebben was het tijd om voor het eerst naar mijn stage hotel te gaan. Na een korte kennismaking werd ik naar het gebouw gebracht waar iedereen verblijft. Toen ik de kamer binnenkwam was dat wel even anders dan zo’n 3* hotelkamer. Het is een klein kamertje met een stapelbed en een gewoon bed, een tafeltje met 2 klapstoeltjes, 3 kasten (met slot!) en een badkamer. Mijn kamergenootjes zijn gelukkig wel erg aardig, 1tje werkt ook bij de receptie en die blijft net zo lang als ik. De ander gaat over een paar weken alweer weg geloof ik. Het grote nadeel van de kamer is dat je er geen eten kunt bereiden. Er is zelfs geen koelkastje of iets. Voor maaltijden kun je altijd terecht bij het hotel (wat zo’n 15 min lopen is vanaf het complex). Daar eet je dan gewoon wat de pot schaft. Meestal is dit niet heel erg culinair, dus als ik vrij ben ga ik liever uit eten! Wat hier overigens erg goed te doen is. Bijna overal heb je wel dagmenu’s voor weinig geld en het drinken is ook absoluut niet duur. Nadat ik op de eerste dag mijn kamertje had gezien ben ik weer terug gegaan naar het hotel. Uiteindelijk bleek dat dit helemaal niet de bedoeling was, maar dat was niet helemaal duidelijk. Die fransen praten ook zo snel! In het hotel kreeg ik eerst een uitgebreide rondleiding door het hotel en we hebben een aantal kamers bezocht. Wauw. Het is echt een pracht hotel. Maar voor al die pracht betaal je ook wel een aardig prijsje. De goedkoopste kamer is gemiddeld 500 euro per nacht! Maar wat ik al zei, het is wel super mooi. Iedereen bij de receptie is ook erg aardig dus ik heb wel fijne collega’s. Er werkt zelfs 1 Nederlands meisje! Die is hier ook voor stage samen met een vriendin en die heeft me ‘s avonds al een aantal keer meegenomen naar wat leuke plekjes. Helaas gaan ze me over 3 weken alweer verlaten, dus dan heb ik alleen nog maar Fransen om me heen! Voordeel is dat je dan wel veel sneller de taal leert. Maar ik merk nu al dat ik alles veel sneller begrijp, en dat zelfs Nederlands af en toe niet zo soepel meer gaat! Het werk bij de receptie is nu nog niet zo veel, het is nog erg rustig in het hotel, en er lopen heel veel stagiaires, dus het weinige werk dat er is moet ook nog eens verdeeld worden. Maar naarmate het zomer word, komen er steeds meer gasten.

De stad Biarritz is erg leuk! Het is wel heel klein, wat je niet echt zou verwachten, maar heel gezellig. Overal hangt de relaxte sfeer van het surfen dus dat is erg prettig om in te leven. Ik heb ook al regelmatig bij het strand gezeten om gewoon naar het surfen te kijken, en ben toch echt van plan om binnenkort te gaan beginnen! Dus dat horen jullie nog. Wat ik al wel heb gemerkt is dat het weer hier erg snel kan veranderen. Ik heb al een paar keer meegemaakt dat het ene moment de zon lekker schijnt en het volgende moment het heel hard stormt. Gelukkig duurt die storm dan ook niet zo lang en schijnt de zon daarna weer. Toch apart.

Mochten er tot slot nog mensen zijn die me een kaartje willen sturen (please, please!) is dit mijn adres:
Mademoiselle Jamie Rayson
Résidence Lamandé
Rue Andre Lamandé
64200 Biarritz
FRANKRIJK

Kan ik mijn kamer weer een beetje opvrolijken!

Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs, Jamie.

  • 17 Mei 2010 - 10:04

    Edith:

    Hee lief!
    Ik ga je binnenkort een heel lief kaartje sturen hoor! Nog even volhouden in je stapelbedje dan kun je in het andere bed! moet je wel snel zijn natuurlijk:)
    Geniet ervan.. ik ben heel trots op je!

    dikke kus.

  • 19 Mei 2010 - 17:14

    Nina:

    hi sexy,
    wat een mooie foto's en leuk verhaal. Ik ga je volgende week een kaartje sturen. Zie je over 52 dagen kuskus

  • 25 Mei 2010 - 15:45

    Manon:

    Dag lieve Jamie,

    We zijn al druk bezig met de kaart, maar hij is nog niet helemaal af en aangezien Edith nu in Disney zit moet het nog even wachten.
    Uitzicht ziet er goed uit daar hoor! Geniet ervan pop.

    kuss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Biarritz

Jamie

Actief sinds 21 April 2010
Verslag gelezen: 272
Totaal aantal bezoekers 11358

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Stage St. Lucia!

07 Mei 2010 - 01 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: