Nieuw bericht uit het verre frankrijk... - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Jamie Rayson - WaarBenJij.nu Nieuw bericht uit het verre frankrijk... - Reisverslag uit Biarritz, Frankrijk van Jamie Rayson - WaarBenJij.nu

Nieuw bericht uit het verre frankrijk...

Door: Jamie Rayson

Blijf op de hoogte en volg Jamie

12 Juni 2010 | Frankrijk, Biarritz

Nu ik zo naar mijn vorige reisverslag kijk, is dat helemaal nog niet zo heel lang geleden, maar het voelt alsof er al maanden voorbij zijn! Gelukkig gaat alles hier nog steeds erg goed. Ik ben op het werk al aardig gesettled, iedereen is er erg blij met me, wat wel fijn is om te weten! Het word ook steeds drukker, dus er is steeds meer te doen. Het Nederlandse meisje is inmiddels weg bij de receptie en ik heb haar rooster overgenomen. Ik werk tegenwoordig bijna iedere dag van 8 tot 16, wat aan de ene kant wel heel fijn is, want je bent lekker vroeg klaar en je hebt nog wat aan je dag, plus je kunt iedereen uitlachen als je lekker als eerste weg gaat en hun nog een tijdje door moeten werken. Het nadeel is wel dat de wekker om half 7 al afgaat… nou heb ik er ’s ochtends niet zoveel problemen mee, maar na 4 dagen achter elkaar begin ik toch wel een beetje moe te worden.

In de vele weken dat ik hier al zit heb ik het uitgaansleven inmiddels wel aardig ontdekt. Het is wel een beetje anders dan in Nederland, de jongens dansen hier met elkaar, laatst kwamen we iemand in een roze konijnenpak tegen en de muziek is ook een beetje dubieus. Maar daarnaast is het wel erg gezellig. Naast onze stamkroeg (een pub waar vaak bandjes spelen) zijn er een aantal leuke clubs die ik al heb bezocht. Waaronder ook (schijnbaar!) de duurste club van Biarritz. Maar dankzij een aantal handige contacten kwamen wij daar zomaar even binnen en stonden we lekker champagne te drinken!

Zoals ik al zei, zijn de Nederlandse meiden helaas weg. Dit is wel erg jammer, nu kan ik met niemand meer nederlands praten! (eigenlijk alleen maar heel goed voor mn Frans dus) Ze hebben me wel achtergelaten met allemaal hele leuke spulletjes om mn kamer een beetje op te vrolijken, want het is hier nog steeds maar een sombere boel. Gelukkig heb ik al een aantal kaartjes gekregen en inmiddels begint het al ergens op te lijken hier. Ik heb trouwens 1 kamergenoot minder, wat wel heel fijn is, want zo groot zijn deze kamers niet. Het enige minpunt eraan is dat ik het niet zo goed met haar kan vinden. Maar gelukkig hoef ik niet veel op de kamer te zijn!

Vorige week heb ik mijn eerste surfles gehad! Niet helemaal mn eerste, maar wel mn eerste hier! We waren met een klein groepje van 4 meiden en 1 jongen en het weer was echt prachtig! Daardoor is mn gezicht wel aardig verbrand, maar dat is inmiddels al mooi bruin aan t worden! Het surfen zelf was heel erg leuk, en het ging ook wel aardig goed. Ik heb meteen 2 nieuwe lessen geboekt voor komende week en daarna ga ik een board huren of heel misschien kopen! Het scheelt dat een collega ook surft, dus die weet dan wel wat goede adresjes voor me, anders is het niet te betalen.

Verder heb ik op het moment niet veel meer te vertellen. Het weer is helaas deze week wat minder, maar de vooruitzichten zijn weer goed. En volgende week komt mn vader op bezoek, dus daar heb ik ook erg veel zin in!

Kaartjes zijn nog steeds welkom! Kan ik mijn kamer weer wat verder decoreren.

Tot snel weer! Liefs.



  • 14 Juni 2010 - 13:16

    Carla:

    Leuk! Niet alleen maar werken, maar ook genieten!

  • 17 Juni 2010 - 20:27

    Anita:

    heey meis,

    leuk om weer van je te horen :)
    jammer dat de nederlandse dames weg zijn, al zal je dat na een maand niet zo meer merken. je fransis nu zekers al aardig goed??
    en is 't werk ook een beetje gezellig??
    relaxt dta je naar de 'duurste club' kan: connecties zijn altijd handiiiiig!!!
    geniet ervan!!!!
    die foto's te zien zit je wel aardigies goed...
    liefs anita

  • 02 Juli 2010 - 10:58

    Steve:

    En nu maar genoeg stage uren zien te krijgen dat je eind Spetember wel klaar ben! Hoeveel moet je doen? xx

  • 02 Juli 2010 - 10:58

    Steve:

    En nu maar genoeg stage uren zien te krijgen dat je eind Spetember wel klaar ben! Hoeveel moet je doen? xx

  • 02 Juli 2010 - 10:58

    Steve:

    En nu maar genoeg stage uren zien te krijgen dat je eind Spetember wel klaar ben! Hoeveel moet je doen? xx

  • 02 Juli 2010 - 11:00

    Steve:

    Bericht 3x??? Ik heb echt maar 1 x geplaatst!

  • 19 Juli 2010 - 09:20

    -:

    liefste!
    nog een weekje!
    1 weekje! en dan zie ik je weer! Word heerlijk geweldig! we gaan genieten. Nog meer dan dat we in blanes deden!
    ik mis je.
    ik hou van je.
    ik ben onwijs trots op je!
    en ik zie je volgende week:D

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Biarritz

Jamie

Actief sinds 21 April 2010
Verslag gelezen: 288
Totaal aantal bezoekers 11358

Voorgaande reizen:

13 Februari 2013 - 01 Augustus 2013

Stage St. Lucia!

07 Mei 2010 - 01 Oktober 2010

Mijn eerste reis

Landen bezocht: